De Nederlandse Zuivel Organisatie (NZO) start een campagne om de zuivelsector beter voor het voetlicht te brengen bij het publiek. Onder de titel ‘Nederland draait op zuivel’ laat de NZO zien dat zuivel onmiskenbaar bij Nederland hoort.
Bijdrage melkveehouders aan sterk Nederland
De campagne wijst de consument op de belangrijke bijdrage die de zuivelsector levert aan een gezond, duurzaam én economisch sterk Nederland. De voedingswaarde van zuivel en de initiatieven die melkveehouders en zuivelondernemingen nemen om de sector te verduurzamen, komen aan bod. Ook staan we stil bij het welzijn van de koeien en de economische kracht van de zuivelsector.
Start campagne ‘Nederland draait op zuivel’
De campagne start maandag 3 februari met een commercial die op alle nationale televisiezenders te zien zal zijn. Daarnaast worden via verschillende online kanalen korte video’s ingezet. De website www.nederlanddraaitopzuivel.nl biedt verdieping op de thema’s die in de video’s aan bod komen. Uiteraard geeft de website ook antwoord op allerlei vragen die consumenten over de zuivelsector stellen.