Courage, innovatieorganisatie voor de melkveehouderij en gamepublisher Gamious hebben de handen ineengeslagen. Samen ontwikkelen ze een online ‘farmer’ game. Spelers kunnen real life ‘boertje spelen’. Het unieke is dat het spel is gekoppeld aan een echte boerderij, met echte koeien. Alle data die in het spel worden gebruikt zijn ‘echt’. Courage en Gamious zijn nu op zoek naar een geschikte hoofdrolspeler. Een melkveehouder, die werkt met een robot en bereid is zijn bedrijf virtueel toegankelijk te maken. Onder de naam ‘Game zoekt boer’ rollen de partijen op korte termijn een wervingsactie uit.
‘Doekoes’ verdienen
De ontwikkeling van de game nadert de eindfase. Het doel van het spel is zoveel mogelijk ‘doekoes’ te verdienen en het ‘eigen’ melkveebedrijf uit te breiden. De spelers kunnen geld verdienen door de bedrijfsvoering te optimaliseren en de opbrengsten juist te voorspellen. Met dit verdiende geld kunnen ze koeien kopen. Het unieke is dat het spel werkt met ‘echte’ cijfers. De game is real time gekoppeld aan een melkveebedrijf. Welk melkveebedrijf de hoofdrol speelt is echter nog niet duidelijk.
Game zoekt boer
Courage en Gamious organiseren daarom ‘Game zoekt boer’. Een online zoektocht naar de hoofdrolspeler van de game. Middels onderstaand filmpje, geplaatst op Twitter en de website van Courage, wordt gezocht naar de ideale boer. Een melkveehouder die bereid is zijn bedrijf virtueel open te stellen voor de gamers. Voorwaarde is dat de boer werkt met een melkrobot. De zoektocht start 19 december en eindigt 20 januari. Het doel is zoveel mogelijk mensen aan te spreken, zodat de ideale boer gevonden wordt.
Bent of kent u de geschikte melkveehouder? Surf dan naar www.courage2025.nl/game
Afstand publiek en sector verkleinen
Carel de Vries van Courage kijkt uit naar de actie. ‘‘Wereldwijd is online ‘boertje spelen’ een hit. Tot de populairste online games behoren Farmville en Hayday. Samen met Gamious is een spel ontwikkeld dat daar bij aansluit. We streven niet naar een wereldwijde hit. Wij willen graag meer mensen bij de melkveehouderij betrekken. Gamificatie is daar in onze ogen een goed middel voor. Leuk, spannend en toegankelijk. Met als doel de afstand tussen het publiek en de sector te verkleinen. Ik ben erg benieuwd. Eerst ‘Game zoekt boer’ en dan de game online.’’
Meer informatie
Courage
Louis Braillelaan 80
2719 EK Zoetermeer
E.: info@courage2025.nl
W.: www.courage2025.nl