Met een helder doel voor ogen stomen Stefan en Stijn Maes hun bedrijf “de Winnerfarm” klaar voor de toekomst. Een strakke organisatie en een duidelijke taakverdeling vormt de basis voor het management op hun bedrijf.
‘Elke dag moet je 10 jaar vooruitkijken en jezelf afvragen waar je dan wilt staan’, dat is Stefan’s visie op ondernemen. Vanaf het moment dat hij in 1989 het ouderlijk bedrijf in het Belgische Eksel overnam had hij een duidelijk groeiscenario voor ogen. Samen met zijn vrouw Eliane groeide het bedrijf van 79.000 kg melk naar ruim één miljoen kg melk in 2006.
In 2008 diende zoon Stijn zich als opvolger aan en werden de plannen voor een nieuwe ligboxenstal gesmeed. Deze werd in 2013 gerealiseerd en nu biedt het bedrijf onderdak aan 500 melkkoeien. Nu zetten Stefan, Eliane, Stijn en diens vriendin Evelien samen met 4 vaste medewerkers het werk rond. Dit vraagt een strakke organisatie en een duidelijk taakverdeling. Benieuwd hoe de Belgische ondernemers dit managen? Lees het hele artikel in onze Heemskerk Journal.