Net als vorig jaar zet Albert Heijn in op groei van de verkoop van biologische producten. De eerste helft van dit jaar zijn er meer dan 75 nieuwe biologische producten toegevoegd, waarmee de supermarktketen de positie van grootste aanbieder van biologische producten verder uitbouwt. Opmerkelijk is hierbij dat online tot 50 procent meer biologisch wordt gekocht dan in de winkel.
Albert Heijn grootste aanbieder biologische producten
Klanten van de supermarkt kunnen online en in de winkels kiezen uit het grootste assortiment biologische producten in Nederland, zowel eigenmerk als A-merken. Hiermee wordt de uitbreiding van het aanbod aan biologische producten voortgezet, iets waar de supermarktketen 25 jaar geleden mee begon als eerste Nederlandse supermarkt.
“We zien dat onze klanten in de loop der jaren steeds meer biologische producten kopen en daar zijn we blij mee,” aldus Constantijn Ninck Blok, directeur merchandising & formats. “Het is een belangrijk onderdeel van onze missie om samen beter eten bereikbaar te maken voor iedereen.”
Welke biologische producten worden aan het assortiment van Albert Heijn toegevoegd?
Onder de 75 nieuw toegevoegde producten vallen onder andere de ultimate beefburger, gerookte forelfilet en mini mozzarella. Deze producten worden aangeboden als biologisch alternatief, terwijl producten als milde kiemgroenten, pompoen, en rode biet enkel en alleen in de biologische variant beschikbaar zijn in de supermarkt.
Populaire bioproducten
Meer dan 800.000 klanten hebben inmiddels een Mijn Albert Heijn Premium-abonnement waarmee ze 10 procent korting op alle biologische producten. Meer dan de helft van deze klanten koopt elke week biologische producten en koopt 25 procent meer biologische producten dan voor hun start met Albert Heijn Premium.
Onder de biologische producten in de winkel blinkt een aantal grote stijgers uit in de eerste helft van 2023 in vergelijking met de eerste helft van vorig jaar. Zo nam de verkoop van bio pasta toe met 27 procent, witte wijn en rosé met 21 procent, ui en knoflook met 22 procent, en aardappelen met maar liefst 38 procent. De meest populaire biologische eigenmerkproducten bij Albert Heijn zijn bananen, gember en komkommer. Regio’s Flevoland en Limburg kennen de sterkste toename in de verkoop van biologische producten.
Bron: AH