Massey Ferguson slaat met haar nieuwe 8S-serie een nieuwe weg in. De laatste vijf jaar is er gewerkt aan een trekker, die past bij een duurzaam landbouwbedrijf. Vrijdagmiddag heeft het trekkermerk de introductie en lancering van vier nieuwe modellen tussen de 205 en 265 wereldkundig gemaakt, waarbij de grote cabine en het design opvallend zijn.
Ontwikkeling Massey Ferguson
Voor de ontwikkeling van de nieuwe trekker is in gesprek gegaan met boeren om te kijken waar de wensen liggen. Er is volgens managing director Thierry Lhotte een volledige range gekomen met ‘connective’ tractoren. “Comfort, tractie, efficiëntie, betrouwbaarheid, makkelijk in gebruik en power om sneller te kunnen werken, maar wel bodemvriendelijk met minder input.”
Grote stille cabine
Veel aandacht is geschonken aan de cabine, die zeer ruim is. “Rondom de chauffeur gemaakt en om te zorgen dat die daadwerkelijk ook 360 graden zicht heeft”, aldus marketingdirecteur Francesco Murro. Het motorgeluid wordt beperkt tot 68 decibel in de cabine, waarmee Massey Ferguson claimt de stilste mee te zijn. De geluidsreductie komt onder andere omdat er vijftig centimeter ruimte is gelaten tussen de motorkap en de cabine.
De gebruiker heeft voor de trekker de keuze uit drie verschillende transmissiesystemen. Ook zijn er drie connectiviteitstools voor onder andere het machinemanagement. De trekker is door Trelleborg onder een nieuwe set banden gezet. Tegelijk kent de VF 650/75R42 bandenmaat de marktintroductie.
“Dit is voor ons een omslag in de historie.”
Volgens Thierry Lhotte breekt met de nieuwe serie voor Massey Ferguson een nieuw tijdperk aan.
Later meer over de nieuwe Massey Ferguson 8S.