Danone heeft in de eerste helft van dit jaar een netto-omzet van 13,325 miljard euro behaald, een toename van 12,6 procent ten opzichte van de eerste zes maanden van 2021. Daarvan was een groot deel toe te schrijven aan de hogere prijzen.
Nettowinst van Danone gedaald
De nettowinst van het Franse voedingsconcern nam met 31 procent af tot 737 miljoen euro. De afzetvolumes voor zuivel en plantaardige voeding van Danone namen met 2,4 procent af, maar door hogere prijzen nam de vergelijkbare omzet nog wel met 4,3 procent toe. De daling van de marges werd voornamelijk veroorzaakt door de sterke negatieve impact van de kosteninflatie.
Internationaal distributiecentrum in Cuijk
Danone opereert sinds vorig jaar voor uitlevering aan retail en de zorg naar meer dan tachtig landen vanuit een internationaal distributiecentrum aan de A73 in Cuijk (Nederland). In de naast dit nieuwe dc gelegen melkpoederfabriek produceert Nutricia een assortiment babyvoeding in zeshonderd verschillende producten, bestemd voor wereldwijde export.
Samen met het Japanse zuivelconcern Meiji richt Danone zich tevens op de productie van babyflesvoeding in tabletvorm.
HET HELE ARTIKEL LEZEN?
Je hebt zojuist een deel van een artikel uit het vakblad Melkveebedrijf gelezen. Meer van dit, thuis op de mat?