Elk jaar organiseert Campina de Boerderijdagen. Een kijkje achter de schermen bij FrieslandCampina boeren door heel Nederland; hoe zetten deze boeren zich in voor koe, natuur en klimaat; wat eten koeien en wat kan je allemaal van melk maken? Net zoals vorig jaar is het niet mogelijk om de Boerderijdagen live te organiseren. Daarom ontwikkelde Campina in samenwerking met Boomerang Agency en Brand Builders een nieuw, digitaal alternatief: het Campina Boerderij Mysterie.
Na de succesvolle online Thuisboerderijdagen van vorig jaar, gaan ook dit jaar de staldeuren weer online ‘open’. Zo kunnen gezinnen en nieuwe generaties ook op afstand kennis blijven maken met de leerzame wereld van de boeren en de boerderij. Dit keer om een heus mysterie op te lossen; want de beroemde koe Sam is verdwenen. Heel Nederland kan meehelpen om het mysterie op te lossen.
Het Campina Boerderij Mysterie
Vier weken lang worden de deelnemende gezinnen meegenomen in de wereld van de zoektocht naar koe Sam door boer Koen, agenten Sophie en Youssef en reporter Nina. Elke week, op woensdag, wordt een nieuw onderdeel van het mysterie gelanceerd. De hoofdpersonen nemen de deelnemers mee langs alle belangrijke aspecten van de boerderij en het boerderijleven. Ook komen de ambassadeurs van Campina, de boeren zelf, aan het woord. Wie weet geven ze wel belangrijke hints om het mysterie op te lossen!
Het mysterie zit vol spannende video’s en leuke spellen, quizjes, knutselopdrachten en zelfs VR games. De verschillende onderdelen spelen zich zowel binnen als buiten (offline) af. Bovendien is er de mogelijkheid om op zoek te gaan naar extra aanwijzingen rondom Campina boerderijen, Jumbo supermarkten en OERRR Speelnatuur.
Partners
OERRR, het jeugdprogramma van Natuurmonumenten (partner van Campina), is ook vertegenwoordigd in het mysterie: boswachter Ruben gaat de kijkers laten zien wat er nog meer voor dieren, planten en bloemen op de boerderij te vinden zijn en roept de deelnemers op ook in eigen tuin en buurt de natuur te gaan verkennen. Daarnaast hebben Campina en Jumbo een exclusieve samenwerking om samen middels het Campina Boerderij Mysterie het goede van zuivel te laten zien en de inspanningen van de boeren om duurzamer te werk te gaan.
Het concept
Boomerang Agency heeft het concept van het Campina Boerderij Mysterie bedacht en geproduceerd. Door het verhaal van het boerenleven in een mysterie te gieten; willen we niet alleen de aandacht van gezinnen trekken, maar deze ook voor langere tijd vasthouden. Brand Builders heeft het concept verder verrijkt en vervolgens vertaald naar de visuele identiteit, diverse spellen en het online platform gecreëerd in samenwerking met partner Fonk.
Campagne
Met een impactvolle campagne, waarvan de media strategie en inkoop zijn verzorgd door Wavemaker, wordt het Campina Boerderij Mysterie niet alleen online (Social, DPG, Display, Influencers, Youtube, SEA, Jumbo E-commerce, Kidsproof) aangejaagd, maar heeft de campagne ook offline onderdelen: via Out Of Home schermen en radio. Gezinnen door het hele land worden op deze manier aangemoedigd om boer Koen te helpen dit mysterie op te lossen!
Bron: FrieslandCampina