In België heeft supermarktketen Albert Heijn voor boosheid onder de boeren gezorgd, nadat de supermarkt de prijs halfvolle melk flink verlaagd heeft, zo meldt Nieuwsblad.be. Voorzitter van het Algemeen Boerensynidcaat Hendrik Vandamme vindt het 'een marketingstunt op kap van de boeren'.
Het Nieuwsblad.be laat in haar artikel weten dat Albert Heijn de prijs verlaagd heeft tot 55 cent. Dat is een daling van 7 cent.
“Een schandalig lage prijs”, zegt Vandamme. “Er is ook geen reden toe. De prijszetting op de markten is niet dalend, integendeel. De melkprijzen trekken weer aan.”
De landbouworganisatie geeft aan dat het om een marketingstunt zou gaan, met als bedoeling het marktaandeel te laten groeien in Vlaanderen. ABS is bang dat de boer de dupe wordt van een zogeheten 'race to the bottem'. Vandamme verwijst naar Colruyt, die de lage prijs van Albert Heijn zal moeten volgen om de laagste prijs te kunnen aanbieden, zo meldt het Nieuwsblad.be.
Volgens het Nieuwsblad.be roept ABS de zuivelverwerkers op niet te zwichten voor de druk van de supermarkten.
Bron: Nieuwsblad.be