De innovatieve voersystemen van SIEPLO B.V, gevestigd in Lunteren, worden inmiddels in een groot gedeelte van Europa en daarbuiten verkocht. Om de dealers en importeurs in deze tijd te ondersteunen in de (online) verkoop van de voersystemen, heeft SIEPLO versneld een compleet dealerportal gelanceerd. Het portal biedt de dealer en importeur verschillende verkoop bevorderende tools. Daarnaast wordt de commerciële en technische informatievoorziening door het portal verbeterd.
Innovatieve voersystemen
SIEPLO was reeds bezig met het ontwikkelen van een dealerportal. Door de actuele situatie als gevolg van de coronacrisis, is de introductie hiervan versneld. Dit om de dealers en importeurs van het merk zoveel als mogelijk te ondersteunen bij de verkoop (op afstand) van de innovatieve voersystemen. De huidige dealers hebben sinds enkele weken toegang tot het portal.
SIEPLO dealers
Het portal biedt de gebruiker interessante commerciële tools. Zo zijn alle commerciële communicatiematerialen er in ondergebracht, zoals catalogi en brochures. Ook bevinden zich er productafbeeldingen, toepassingsfoto’s, productvideo’s en gebruikerservaringen. Deze materialen zijn bij uitstek geschikt voor het gebruik in een (digitaal) verkoopgesprek. Jan Siebelink, directeur van SIEPLO, vertelt: “We hebben ook alle technische verkoopinformatie in het portal opgenomen. En dealers kunnen in het portal een afspraak inplannen met de salesafdeling van SIEPLO, zodat deze hen via een videocall of op locatie kan ondersteunen bij de verkoop aan de eindgebruiker. Dit is in de huidige omstandigheden belangrijk, maar ook voor de toekomst verwachten we veel van deze functionaliteit.”
Digitale service
Naast de commerciële materialen, is het dealerportal ook een bron van service-gerelateerde informatie. Veel technische materialen zijn online beschikbaar gesteld, zoals handleidingen, schema’s en technische tekeningen. Het portal wordt doorlopend aangevuld met nieuwe en uitgebreidere informatie. Marien van Weelden, Technical Service Coordinator van SIEPLO, licht toe: “Naast het digitaliseren van de bestaande servicematerialen, zijn we momenteel volop bezig met het realiseren van servicevideo’s. De meest voorkomende servicehandelingen leggen we hierin uit. Het servicegedeelte in ons portal wordt, mede hierdoor, een complete kennisbank voor de dealer.”
Portal
Met behulp van het gelanceerde portal en in goede samenwerking met de dealer streeft SIEPLO ernaar om onder de huidige omstandigheden en in de toekomst de klant optimaal te bedienen.
Bron: Sieplo