De film ‘A New Day’ heeft de Grand Prix gewonnen op het World Media Festival. De corporate film, die in september 2022 werd gelanceerd, werd als beste gekozen uit 764 inzendingen uit 33 landen. Naast de Grand Prix won ‘A New Day’ ook de Grand Award in de categorie Corporate Communications en goud in de categorie Reputation Management.
Waar gaat de film ‘A New Day’ over?
De film ‘A New Day’ duikt in de levens van de jonge leden-melkveehouders Annemiek, Arjan en Sandra. Allen voelen ze sterk de verantwoordelijkheid te ‘luisteren naar wat de wereld van hen vraagt’ bij het verder verduurzamen van hun bedrijf, maar wat betekent dit voor het vak dat ze van hun ouders hebben geleerd? En welke risico’s zijn hieraan verbonden? De film eindigt met een hoopvolle boodschap: deze jonge generatie boeren is ondanks de uitdagingen klaar voor verandering, voor een nieuwe dag.
Boodschap en resultaat
‘A New Day’ is geproduceerd door 1Camera die met leden-melkveehouders en wetenschappers verbonden aan Wageningen University & Research uitgebreid in gesprek ging. FrieslandCampina wil met deze eerlijke, intieme film inzicht geven in de dilemma’s van jonge zuivelboeren, ingeklemd tussen aan de ene kant de tradities van hun ouders, en aan de andere kant de verwachtingen van de maatschappij.
John-Paul Schuirink, Global Director Corporate Communication: “We zijn blij met deze erkenning voor ‘A New Day’. De film verbeeldt op een mooie en impactvolle manier de uitdagingen, dilemma’s, maar ook de kansen waar onze melkveehouders mee worden geconfronteerd bij het succesvol managen en verduurzamen van hun bedrijf. Onze leden-melkveehouders staan al meer dan 150 jaar middenin de maatschappij en hebben zich altijd weten aan te passen aan wat de maatschappij van hen vraagt. Dat de film zo goed wordt ontvangen, door het algemene publiek en filmexperts, onderstreept dat dit breed wordt herkend en erkend.”
World Media Festival
Het World Media Festival in Hamburg, Duitsland, is een initiatief van intermedia en richt zich op televisie, bedrijfsfilms, online en printproducties op internationaal niveau. De awards staan bekend als de meest prestigieuze onderscheidingen in visuele competities en worden wereldwijd erkend als de maatstaf voor de hoogste productienormen.
Winnaars worden geselecteerd door ervaren professionals op basis van creativiteit en effectiviteit. De Grand Prix wordt toegekend aan de beste van alle festivalinzendingen. De beoordelingscriteria omvatten onder andere copywriting, geluid, montage, visuals en de effectiviteit van het bereiken van de doelgroep.
Bron: FrieslandCampina