FrieslandCampina wil de bedrijfsprestaties in Duitsland verbeteren. Als onderdeel van dit streven wordt Jan Kruise per 1 april 2017 de nieuwe Managing Director FrieslandCampina Germany.
Roelof Joosten, CEO Koninklijke FrieslandCampina: “Wij willen concurrerender worden. Hiervoor moeten wij ons sneller bewegen en alerter zijn op de manier waarop wij ons aan de veranderende marktvraag aanpassen. De uitgebreide ervaring van Jan Kruise op het gebied van fast-moving consumer goods in de internationale retail en food service sluit naadloos aan bij de behoefte van FrieslandCampina in Duitsland.”
Jan Kruise heeft ruim 25 jaar ervaring in fast-moving consumer goods (FMCG). Hiervoor was Kruise directeur van de business unit North Europe bij Lavazza en werkzaam in het Verenigd Koninkrijk. Hij begon zijn carrière bij Unilever waar hij in ruim 13 jaar ervaring opdeed in allerlei verschillende commerciële functies in Nederland en Rusland. Na Unilever werkte Kruise bij H.J. Heinz, de latere The Kraft Heinz Company, waar hij in Zweden als General Manager Nordics, in Duitsland als Managing Director Central, North & East Europe en in het Verenigd Koninkrijk als Managing Director UK & Ireland werkzaam was.
Kruise volgt Peter Weltevreden op, die zich in zijn nieuwe functie met cross-organisatorische projecten binnen FrieslandCampina Consumer Products Europe Middle East & Africa gaat bezighouden.