Uw eerste Melkstel Wissel Service in 4 stappen. Hieronder vindt u de 4 stappen die genomen zullen worden. Onder deze 4 stappen worden ook nog enkele veel gestelde vragen beantwoord.
Stap 1: Afleveren
We leveren de nieuwe melkstellen af inclusief tepelvoeringen, bekers, gewichten, korte pulsatieslangen, klauwen en een set reserve onderdelen.
In de box vindt u ook een waterdichte enveloppe met de volgende inhoud:
- een afleverbon. Bewaar het bovenste gedeelte in uw administratie. Vul de onderkant in en stop deze terug in de box bij de retourzending.
- een opdrachtformulier voor het geval u ook slangen wilt bestellen.
Stap 2: Vervangen
Sluit de nieuwe melkstellen aan en houd uw eigen oude melkstellen zelf.
Haal eenvoudig de melkslang van uw oude melkstel en bevestig deze aan de nieuwe. Het is een klusje van nog geen 20 minuten.
Stap 3: Wisselen en ophalen
Na 2500 melkingen, op de afgesproken datum, zorgen we dat er weer nieuwe melkstellen bij u afgeleverd worden.
Wanneer u de melkstellen heeft verwisseld, kunt u de gebruikte melkstellen in de box doen en ons bellen om ze op te halen. Hierbij start meteen het aftellen naar de volgende wisseling. Plaats de boxen buiten op een zichtbare plek, inclusief de retour labels. Onze koerier haalt ze binnen twee dagen op.
Stap 4: Terugkoppeling
Een week nadat de melkstellen zijn opgehaald krijgt u twee documenten: het ‘klant-rapport’ en het ‘tepelvoering-score-rapport’. Hierin staat belangrijke informatie over de afstelling van de melkstal en de efficiency van de reiniging.
Wanneer het tepelvoering-score-rapport negatief is, neem dan contact op met uw dealer. Bewaar dit rapport zorgvuldig, het kan belangrijk zijn bij controles.
Veel gestelde vragen
1. Wat gebeurt er met mijn oude melkstel?
Die blijft bij u op het bedrijf, u bent hiervan de eigenaar.
2. Word ik eigenaar van de nieuwe melkstellen?
Nee, de wissel melkstellen zijn eigendom van milkrite | InterPuls.
3. Krijg ik elke wisseling nieuwe melkstellen?
De eerste keer zijn de melkstellen nieuw, daarna krijgt u gerenoveerde klauwen, nieuwe tepelvoeringen en nieuwe pulstatie-luchtslangen. De bekers en gewichten zijn niet nieuw.
4. Wanneer krijgt ik de volgende gerenoveerde melkstellen?
De wissel datum is zoals afgesproken in het klanten rapport en op basis van de door u aangegeven frequentie.
5. Kan ik de wissel data aanpassen?
Ja, neem hiervoor contact op met uw dealer of het kantoor van de Melkstel Wissel Service. De datum wordt dan aangepast voor de volgende wisseling.
6. Wat gebeurt er als het aantal koeien wijzigt?
Laat ons dat alstublieft weten, dan kunnen we de data voor het wisselen van de melkstellen ook aanpassen
7. Wat gebeurt er wanneer onderdelen gereinigd worden?
Schoonmaakmachines desinfecteren de smerige melkstellen standaard met een thermische reiniging. Kalk- en ijzeraanslag, en andere verontreinigingen worden effectief verwijderd. Dit hoge niveau van desinfecteren helpt significant kruisbesmetting te verminderen en zelfs helemaal uit te sluiten.
Deze gedegen reiniging, in combinatie met het gebruik van Milkrite tepelvoeringen geeft melkveebedrijven de beste bescherming tegen mastitis en een hoog celgetal.
8. Wat moet ik doen wanneer ik meer reserve onderdelen nodig heb?
Gewoon ons bellen. Er zijn niet meer kosten verbonden aan meer reserve onderdelen. Dat hoort bij de service.
9. Hoe kan ik betalen?
U krijgt een rekening van uw dealer die u vervolgens aan hem/haar kunt betalen.
10. Wat moet ik doen om te stoppen?
Laat dit weten aan uw dealer en het kantoor van de Melkstel Wissel Service. We zullen ervoor zorgen dat al onze spullen worden opgehaald.
11. Wat moet ik doen wanneer ik Impulse Air voor de eerste keer gebruik?
Bespreek dit met uw dealer. Zeer waarschijnlijk moet hij assisteren om de instellingen van uw melkstal aan te passen.
NEEM CONTACT MET ONS OP VOOR MEER INFORMATIE:
+32 (0) 4830 431 41