Waarom krijg ik ook nog een Overzicht Maatregelen en Meldingen I&R? Hierin staat toch hetzelfde als in de blokkadebrief?
Wekelijks verstuurt RVO.nl als service een overzicht naar houders, met informatie over eventuele blokkades, ontbrekende of onjuiste meldingen of meldingen die door RVO.nl zijn geregistreerd. Dit kan deels een herhaling van de informatie zijn die ook op de blokkadebrief stond. Zolang de blokkades nog niet zijn opgelost, zult u de komende periode dit overzicht wekelijks ontvangen.
Hoe kan ik een schriftelijke herstelmelding met alle bewijsstukken indienen?
Stuur een schriftelijke herstelmelding met alle gegevens, bewijsstukken en de DNA-uitslag naar RVO.nl. Dit kan via Digitaal post versturen of per post, maar ook via e-mail. Onze voorkeur gaat uit naar Digitaal post versturen.
Via Digitale Post versturen
Stuur uw verzoek digitaal op. Dit doet u via Mijn dossier op mijn.rvo.nl. Na inloggen kiest u voor Digitaal post versturen. Van de brief en eventueel bewijsmateriaal moet u wel eerst een pdf maken.
Per mail
Mail uw verzoek en eventueel bewijsmateriaal naar info@rvo.nl. Vermeld in het onderwerp Dierregistraties. Maak van de bewijsstukken wel eerst een pdf.
Per post
Stuur uw verzoek naar: Rijksdienst voor Ondernemend Nederland, Dierregistraties, Postbus 40225, 8004 DE Zwolle. Alleen ondertekende verzoeken nemen wij in behandeling.
Ik heb alle bewijsstukken opgestuurd. Hoe snel wordt de bedrijfsblokkade opgeheven?
Nadat RVO.nl uw herstelverzoek met alle bewijsstukken heeft ontvangen, vindt er zo spoedig mogelijk een beoordeling plaats. Zodra wij de registratie hebben beoordeeld en hersteld, wordt de bedrijfsblokkade opgeheven. U ontvangt hierover bericht van ons. U kunt in de I&R applicatie via Raadplegen -> Gegevens per dier alle gegevens van uw runderen opvragen. U kunt hier ook zien welke blokkades nog van kracht zijn voor uw bedrijf en welke zijn beëindigd.
Als ik de registratie van de vaarzen op de bijlage herstel, kan dan de bedrijfsblokkade worden opgeheven?
Ja, als u voldoende bewijsstukken heeft opgestuurd waaruit blijkt wat de geboortedatum van de kalveren is. Zodra wij de informatie hebben beoordeeld en de I&R is hersteld, wordt de bedrijfsblokkade opgeheven. U ontvangt hierover bericht van ons.
Kan ik zelf zien wanneer de bedrijfsblokkade is opgeheven?
Ja, u kunt zelf in de I&R applicatie zien of de bedrijfsblokkade is opgeheven. Onder Raadplegen > Gegevens per dier kunt u alle gegevens van uw runderen opvragen. U kunt hier ook zien welke blokkades nog van kracht zijn voor uw bedrijf en welke zijn beëindigd.
Ik moet DNA-onderzoek laten uitvoeren om de identiteit van het kalf aan te tonen. Maar wat als de moeder al is geslacht?
Als de moeder van het kalf is geslacht, stuur dan een schriftelijke melding met het benodigde bewijsmateriaal. Als bewijsmateriaal stuurt u alle informatie van de moeder en het kalf waarover u beschikt. Uit het bewijsmateriaal moet blijken wanneer de moeder in 2017 heeft gekalfd en vanaf welke datum in 2017 het dier wordt gemolken.
Dit kan bijvoorbeeld een MPR lijst zijn, gegevens van de dierenarts, als deze bij de afkalving is geweest, of inseminatiegegevens. Op basis van het aangeleverde bewijsmateriaal wordt bepaald of de I&R registratie op orde gebracht kan worden.
Mag ik wel andere dieren afvoeren zolang mijn bedrijf is geblokkeerd?
Als een bedrijfsblokkade is opgelegd dan mogen er geen runderen op uw bedrijf worden aan- en afgevoerd, verhandeld of vervoerd. Andere dieren, zoals schapen of geiten mag u wel aan- en afvoeren.
Hoe kan ik de registratie van een vaars herstellen als het kalf is verworpen?
Als een vaars een kalf heeft verworpen, stuur dan een schriftelijke melding met het benodigde bewijsmateriaal naar ons toe. Als bewijsmateriaal stuurt u alle informatie waarover u beschikt van het betreffende dier. Uit het bewijsmateriaal moet blijken vanaf welke datum in 2017 het dier gemolken wordt. Dit kan bijvoorbeeld een MPR lijst zijn, inseminatiegegevens, dierenartsverklaring of een overzicht van Rendac.