Uit onderzoek van Prosu Databased Marketing blijkt dat het vakblad Melkveebedrijf bij veel Nederlandse melkveehouders bekend is. Ruim een kwart van de ondervraagde melkveehouders geeft spontaan aan het vakblad Melkveebedrijf te lezen. Melkveebedrijf staat daarmee op de tweede plek van best gelezen sectorspecifieke vakblad. Geholpen door de enquêteur, noemt maar liefst 63% van de melkveehouders het vakblad Melkveebedrijf.
Op de eerste plek staat Veeteelt met 55%. Elk lid van CRV ontvangt automatisch het vakblad Veeteelt, wat de sterke positie van dit blad verklaart. Dit wordt gevolgd door Melkveebedrijf met 26%. Op de derde plek volgt Melkvee met 19% en op de vierde plek volgt Melkvee 100+ met 14%.
Vakbladen worden nog steeds goed gelezen door melkveehouders. Maar liefst 96% van de agrariërs leest nog steeds vakbladen. Dit beperkt zich niet tot één blad, gemiddeld lezen melkveehouders 3 vakbladen. Wanneer wordt gevraagd naar meest waardevolle informatiebron welke agrariërs raadplegen, staan vakbladen op de tweede plek. Daarmee zijn vakbladen nog steeds een belangrijke basis om naamsbekendheid en imago op te bouwen en op niveau te houden.
Vakbladen worden gezien als waardevolle bron van informatie.
Wilt u een proefnummer ontvangen van het vakblad Melkveebedrijf? Dat kan! Klik hier en vraag een proefnummer aan.
Bekijk hier een digitale preview van het vakblad.
Naast deze cijfers is er ook gevraagd welke nieuwsbrieven er het meest gelezen worden door de Nederlandse melkveehouders. De nieuwsbrief MelkveeActueel komt wederom op de tweede plek als best gelezen sectorspecifieke nieuwsbrief. Op de eerste plek staat Veeteelt en op de derde plek staat Melkvee.
Wilt u de nieuwsbrief MelkveeActueel ontvangen? Vul rechts uw email adres in en ontvang de nieuwsbrief MelkveeActueel!