Tijdens het 20-jarig jubileum van Rundvee & Mechanisatie Vakdagen (RMV) op 1, 2 en 3 november 2016 in Evenementenhal Hardenberg staat ruim 1.500 m2 beursoppervlakte in het teken van ‘Kijk op de Koe’. Dit nieuwe initiatief bestaat uit een krachtige bundeling van KI-bedrijven met vooruitstrevende visies op de koe.
Hoe zetten we veeverbetering extra in de schijnwerpers? Een centrale vraag die leeft bij fokkerij(advies)bedrijven, zo bleek uit persoonlijke gesprekken tussen Evenementenhal en marktpartijen. Enthousiaste ondernemers stelden een clusterpresentatie van veeverbeteringsbedrijven voor tijdens RMV Hardenberg. Om de KI-bedrijven te ondersteunen in hun ambitie en beursbezoekers de ‘visie op de koe van morgen’ te laten ervaren, is het concept ‘Kijk op de Koe’ ontwikkeld.
‘Ogen uitkijken’
De praktische uitwerking van dit concept is te zien – en vooral beleven – in hal 7 tijdens RMV Hardenberg. In totaal bundelen zes KI-bedrijven hun krachten met elkaar: WWS, K.I. SAMEN, Semex, K.I. Kampen, K&L en Masterrind. Naast het verstrekken van informatie aan bezoekers, presenteren de KI-bedrijven namelijk meerdere dochtergroepen op de beursvloer. Naar verwachting zullen rond de dertig dochters te bewonderen zijn. “Bij ‘Kijk op de Koe’ staat zien, visie en ‘je ogen uitkijken’ centraal”, licht Adviseur Karin Nijboer toe. “Door de kwaliteit van dochters écht van dichtbij te zien – en niet vanaf een scherm – beleven bezoekers direct de fokprogramma’s van diverse KI-bedrijven.”
Bron: Kijk op de Koe